Manapság a tréningek igen elterjedté és sokszínűvé váltak. A vállalatok nap mint nap használják őket a problémák megoldására és a hatékonyság növelésére. A tréningek világa ezerarcúvá vált és alapvető része lett a vállalati életnek. Egyik ilyen fontos ágazata a kommunikációs tréning.
Ennek célja, olyan kommunikációs stílus megtanítása, amellyel a tréningen résztvevők hatékonyan és magabiztosan képesek kifejezni gondolataikat, véleményüket anélkül, hogy megbántanának másokat vagy félreértést okoznának azzal, amit mondanak.
Egy tréninget minden esetben a tréningvezető irányít. Ezt a szabályt fontos betartani akkor is, ha a vállalatnak saját tréning csoportja van. A legjobb, ha a tréner a vállalaton kívülről jön, hisz akkor a vállalati élet belső menetét sem ismeri, így teljesen független személy tud lenni. Egy tréning átlagosan 2-3 napig tart egy a szokásos munkahelyi környezettől eltérő helyen, vagy a vállalat egy erre a célra megjelölt termében, vagy ami még jobb, teljesen a vállalattól külön egy külső helyszínen.
A tréning helyéül olyan helyet kell választani ahol megoldott, hogy a tagok egymással szembenézve ülhessenek, és ahol a termet könnyen át lehet alakítani a különböző feladatok szerint. Egy tréningen az az ideális, ha körülbelül 8-16 ember vesz részt. Ennél nagyobb létszámnál elveszne a tréning jelentősége, hogy a tréner mindenkivel kapcsolatot tudjon létesíteni közvetlenül.